امروز:
مقام معظم رهبری :
رايانه‌ها و ارتباطات اينترنتى و فضاى مجازى و سايبرى فرصت فوق‌العاده‌اى است؛ مبادا اين فرصت ضايع شود

امام سجاد علیه السلام پس از عاشورا هماره یاد شهیدان کربلا را زنده نگاه داشت. امام صادق علیه السلام می فرماید: زین العابدین علیه السلام چهل سال بر شهادت مظلومانه ی پدر گریست در حالی که روزها را روزه بود و شب ها را به عبادتمی پرداخت. هنگامی که خدمتکاران برای افطار، غذا می آوردند و در برابر آن حضرت می نهادند، می فرمود: «فرزند رسول خدا در حالی گرسنگی به شهادت رسید. فرزند رسول خدا با لب های تشنه به شهادت رسید.» امام آن قدر این جملات را تکرار می کرد تا آب و غذایش با اشک چشمانش درهم می آمیخت.1
شخص دیگری به آن حضرت گفت: «آیا هنوز وقت آن فرا نرسیده است که اندوه شما پایان پذیرد؟» امام فرمود: «وای بر تو! یعقوب که به اندازه ی من مصیبت ندید، به خدا شکایت کرد و گفت: آه یوسفم! در حالی که (از 12 پسر) فقط یکی از او دور شد و تازه او هم در دنیا زنده بود، اما در پیش دیدگانم سر از بدن پدر و جمعی از خانواده ام جدا کردند.»
هرگاه می خواست آب بنوشد، از تشنگی پدر و یارانش یاد می کرد و آن قدر می گریست که اشکش با آب آمیخته می شد. وقتی که علت آن را از او می پرسیدند، می گفت: «چگونه نگریم حال آن که پدرم را با لب تشنه شهید کردند و آب را که برای وحوش و درندگان بیابان مباح است، از وی دریغ داشتند؟
2


برچسب‌ها: زندگی سیاسی امام سجّاد علیه السلام


تاریخ : [ دوشنبه 1395/2/6 ] [ ] | نویسنده : [ رسول گلی زاده ]




تمامی حقوق مطالب، برای پایگاه قبله اهل سجود محفوظ است.

X